середа, 21 червня 2017 р.

Садова. Перша вулиця для людей у Львові


Вулиця Садова була відремонтована наприкінці минуло, 2016 року. На цій вулиці застосовано багато нових для Львова прийомів організації вуличного простору. Дивно, але досі ніхто не зробив повноцінного огляду цієї вулиці. Тому я вирішив виправити це непорозуміння.
Хоча саме зараз чи не найкращий час, щоб робити такий огляд. Ремонт вулиці (як у нас це люблять) завершили, коли уже випав сніг. А зараз, коли все трохи вляглося, люди призвичаїлись, можна оцінити що працює, а що ні. Подивитись, що не було враховано і яких помилок допущено.
Як так сталось, що саме ця непримітна вуличка отримала честь мати таку реконструкцію? Я не зможу відповісти на це запитання. Гіпотез є багато. Але для початку згадаємо, якою Садова була до реконструкції.
Ця вулиця стала відомою серед львів'ян, і не тільки, після відкриття на ній візового центру. Саме тоді з'явилися проблеми з цією вулицею. Авто так запарковували цю вулицю, що два автомобілі не могли розминутися. Щоб швидко вилікувати цю проблему, вирішили посередині дороги зробити делініатор, звузивши смуги руху до 3м. Це частково вирішило проблему, але натомість були запарковані усі газони. Цю проблему також залікували в традиційний спосіб - встановивши чорно-біле огородження. Стан покриття був жахливий.
1.
2. Їхати на ровері тут було ще те задоволення. Коли їдеш дорогою з вибоїнами і тобі в спину дихає якись позашляховик. Їхати тротуаром було неможливо. Кожний заїзд переривав його 15 сантиметровим бордюром.
3. Ще одним фактором, який вплинув на вулицю, була побудова головного офісу ІТ-компанії "Софтсерв".
Проте, коли вирішили робити ремонт вулиці, візовий центр переїхав до ТЦ "Форум", а зараз і взагалі безвіз ввели.
Проектування цієї вулиці взяв на себе "Інститут стійких транспортних систем" ще тоді у складі Львівавтодору на чолі з Олегом Шмідом та Ігорем Могилою. Зараз ця структура стала складовою комунального проекного бюро ЛКП "Інститут просторового розвитку".
Вулицю було вирішено проектувати від фасаду до фасаду з урахуванням потреб усіх її користувачів. Зробити її безпечною та перетворити на громадський простір. Чи вдалося цього досягнути? Пройдемося і перевіримо.
Отже це літній вечір понеділка.
Реконструйована ділянка починається від скверу на перехресті з вулицею Петлюри.
Профіль вулиці вийшов наступним: проїзджа частина була розширена з 6 до 7 метрів, ближче до житлових будинків зроблено перпендикулярні паркомісця, далі йде асфальтована велодоріжка шириною 1,5 м, одностороння з обох боків вулиці, тротуар шириною 2 м., смуга дерев з вуличними меблями, прибудинковий проїзд.
4.
Функціональний поділ простору вдався непогано.
Вулиця Садова стала першою вулицею, де було зроблено велодоріжки, хоч вона не входить до схеми веломережі Львова на 2011-2020 рр. До слова, вже багато вулиць втратили можливість на роки мати нормальну інфраструктуру через те, що не були включені до схеми веломережі, а саме частина Богдана Хмельницького, Личаківська, частина Куліша.
5.
6.За ці пів року уже проявились проблеми з мережами, які заміняли на цій вулиці.
7. Також видно, які пішохідні зв'язки не було враховано. Хоча це чи не єдине таке місце.
8. Паркомісця відділені від велодоріжки і тротуару смугою з кущів спіреї між якими біля кожного паркомісця є проходи. Виглядає симпатично.
9. Кожні 3 паркомісця перериваються ліхтарем,
10. а де їх немає, лункою з деревом. Тут посаджені липи.
11. До під'їздів також зроблено проходи. До входів у під'їзди вдалося забезпечити безбар'єрний доступ.
12. Періодично у просторі між деревами встановлено лавки з сміттєвими урнами і велостійками.
13. Велостійки були встановлені між деревами з метою обмеження паркування. Але їх уже використовують за призначенням.
14. Взагалі простір перед будинком задумувалось зробити пішохідним, з можливістю заїзду спецтранспорту та доставки. Саме тому паркування було винесено на сторону дороги. І як видно з фото, це вдалось!
14. Але як це буває, у сім'ї не без уродів.
15. Але що тішить найбільше, що ця вулиця перетворилися на справжній громадський простір. Люди, які відпочивають на вулиці і діти, які на ній безпечно бавляться - беззаперечні ознаки правильно зробленого ремонту вулиці.
16. Людям тут комфортно. Це є вулиця для людей.
17. Велодоріжка стала місцем прояву мистецьких здібностей.
18. І велосипедисти регулярно нею користуються, хоч вона не входить до схеми веломережі.
19. Заїзди у двори зроблено у рівень тротуару і велодоріжки.
20. Перепад висот вийшов таким непоганим.
Вздовж фасаду тротуар дублюється.
21. Ще один заїзд.
22. Але вже в дворах картина сумна.
23. Тут колись був візовий центр. Тепер тут тишина і спокій.
24. Це вже наступний будинок. Тут ремонт двору був зроблений роком раніше.
25. Але і тут не обійшлося без бидлопаркінга.

26. Перехід з велорозв'язкою. Тактильною плиткою на переходах уже нікого не здивуєш. Перехід також захищений стовпцями.
27. Упс. Знову люк і просідання.
28. Місцями між спіреєю зустрічаються кущі барбарису, але багато з них покрали.
29.
30.
31.Тут пішохідні зв'язки були враховані.
32. А ось з газонами біда. Їх потрібно відновлювати з завезенням нормального грунту.
33. На перехресті з офісом "Софтсерв" було реалізоване перше у Львові, та й в Україні, підняте перехрестя, яке заставляє автомобілі уповільнитись і безпечно його проїхати.
34. Тільки плитка "костка", з якої замощено перехрестя не витримала випробування і уже почала розсипатися.
35. Коли проектували цю вулицю, не було відомо, що на ній відновлять автостанцію. Тепер сюди їздять приміські маршрутки.
Жодний маршрут міського громадського транспорту через Садову не їздить.
36.
37. Ближче до Кульпарківської велодоріжка переходить у велосмугу.
38.
39. На ділянці біля Кульпарківської з'являються особняки. Тут тротуар примикає безпосередньо до парканів будинків.
40. З'їзд праворуч на Кульпарківську важко назвати зручним.
А ось ліворуч буде зроблено так званий "велошлюз", це велосмуга, яка буде йти між ліво і правоповоротними смугами для авто з винесеною уперед стоплінією. Це є типовий прийом, який часто застосовується у світі, але вперше буде зроблений у Львові. Таке рішення дозволить велосипедистам швидко, зручно і достатньо безпечно проїжджати перехрестя.
Тільки оскільки розмітки досі не нанесли, ми цього не бачимо.
41. Велодоріжка на Кульпарківській уже намітилась, тільки не зрозуміло чому вона розміщена дальше від дороги.

42. З протилежного боку вулиці багато промислових об'єктів. До них заїзди асфальтовані.
43.

43.
44. Далі по вулиці усі заїзди не переривають тротуар з велодоріжкою.
45. І ще раз загальний план вулиці.
46. Варто також додати, що на Садовій добре реалізовоно освітлення з використанням світлодіодних ліхтарів з підземними кабелями і додатковими секціями, які освітлюють тротуар з велодоріжкою.
47. І на цьому наша прогулянка завершується.
Отже вулиця Садова поставила нову планку в дизайні вулиць Львова. Основних завдань вдалося досягнути. За пів року експлуатації уже проявились деякі косяки і їх потрібно виправляти.
Побільше б таких вулиць і якість життя у Львові зросте суттєво.

3 коментарі:

  1. Коментар від грамарнаці =) ГіпотЕзи і замість признаки(русизм) - ознаки.

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую за огляд! Живу на сусудній вулиці, тому можу підтвердити кожне слово. Тільки дві ремарки.
    1. Не всі звикли до розмежування пішохідної і велосипедної частини, тому часто люди ходять по велодоріжці.
    2. Підняте перехрестя виконує свою функцію і машини пригальмовують. Але перепад висоти надто різкий, тому вибивається плитка і може стукнутись вже сам автомобіль.
    Загалом дуже задоволена новим ремонтом. Вулиця стала чудовим громадським простором)

    ВідповістиВидалити